Locaţia curentă este: Prima pagină / Programe / Centrul de resurse / Formare continuă / Cursuri de formare / Pedagog social

Pedagog social

curs de specializare

DESCRIEREA OCUPATIEI
Pedagogia Sociala este considerata ca fiind cel de-al treilea domeniu al educatiei care se ocupa atat in teorie cat si in practica de situatiile de viata dificile ale oamenilor considerati izolat sau ca grup si de mediul lor de viata. Sarcina specifica a pedagogiei sociale consta in crearea pentru acesti oameni, respectiv grupuri, de premise pentru depasirea situatiilor grele cu care se confrunta. Aceasta se realizeaza printr-o functie de intermediere intre necesitatile individului si cele ale societatii.

O caracteristica a profesiei de pedagog social provine din aceea ca relatia cu clientul este una de lunga durata, ceea ce subliniaza diferenta fata de asistentul social. Abordarea problemelor cu care se confrunta pedagogul social in procesul de insotire a vietii de zi cu zi a clientilor sai, implica un timp mai indelungat precum si o relatie intensiva.

Principala atributie a pedagogului social este organizarea comuna a vietii si activitatii cotidiene, cu indivizi separati sau cu grupuri. Astfel pedagogul social completeaza sau inlocuieste partial functii ale familiei.

 

SARCINA PEDAGOGILOR SOCIALI CONSTA IN SPECIAL IN:

  • crearea, respectiv dobandirea de premise pentru satisfacerea nevoilor primare umane in planurile: fizic, sufletesc si intelectual pentru clientii lor (notiunea de client se refera la copiii si tinerii din casele de copii, actual centre de plasament, casele de tip familial, care sunt ajutati si sprijiniti de un pedagog social, dar și tineri din comunitate confruntați cu dificultăți de viață și care sunt asistați de activități de educație nonformală coordonate de pedagogul social);
  • planificarea, realizarea si verificarea proceselor de dezvoltare educativa ale fiecarui individ si ale convietuirii sociale a grupului;
  • colaborarea cu parteneri din interiorul si exteriorul institutiilor, colegi de breasla, asistenti sociali, parinti, profesori, medici, psihologi;
  • desfasurarea muncilor administrative si organizatorice, precum actualizarea dosarelor personale, intocmirea de rapoarte, munca de conceptie, s.a.

 

MUNCA PEDAGOGILOR SOCIALI PRESUPUNE:

  • o atitudine de acceptare, o apreciere personala a valorilor si o capacitate de transpunere vizavi de copii / tineri. In plus este necesara capacitatea de a-si orienta activitatea de fiecare zi cu copiii / tinerii, dar si cea din mediul lor in directia indeplinirii telurilor prezente. Este necesara o evaluare continua si critica.

 

FINALITATILE PROFESIONALE IN PEDAGOGIA SOCIALA:

  • Pedagogul social este o persoana de referinta in relatiile cu copiii sau tinerii in cadrul unei comunitati educative;
  • Pedagogul social intelege educatia ca pe un proces constient si orientat spre un scop, acest lucru solicitand angajamentul sau perseverent, generos si optimist;
  • Pedagogul social lucreaza in principal in casele de copii (scolari si prescolari) si in alte institutii cum ar fi: internate scolare, scoli de reeducare, centre de primire pentru minori, scoli ajutatoare cu internat, dar și în școli de masă, unde poate desfășura activități de educație nonformală;
  • Pedagogul social isi insuseste cunostinte de specialitate in domeniul psihologiei, pedagogiei, sociologiei, precum si temeinice cunostinte de cultura generala, cu scopul de a le aplica in practica educationala. in plus el dezvolta capacitati practice de actiune educativa;
  • Pedagogul social este calificat pentru a completa sau prelua partial sau total sarcinile familiei copilului. Totodata el isi asuma rolul de completare sau de substituire a acestei familii.
  • Pedagogul social planifica, realizeaza si evalueaza procesul dezvoltarii copilului / tanarului;
  • El il ajuta sa devina un adult constient de sine, responsabil si integrat in societate. Copilul este sprijinit pe toate planurile dezvoltarii sale (biologic, intelectual, moral, afectiv, comportamental, artistic si social), pentru ca in momentul parasirii institutiei de protectie sa fie apt pentru o existenta autonoma;
  • Pedagogul social conduce si evalueaza procesul dezvoltarii vietii sociale a grupei de copii / tineri;
  • Pedagogul social cunoaste competentele si sarcinile specialistilor si ale autoritatilor si poate decide, la nevoie, in interesul copilului, forma de colaborare cu acestia;
  • Pedagogul social este responsabil atat in fata copilului sau tanarului cat si in fata societatii.

 

METODE COMPLEMENTARE OFERITE DE CURS

  • cursul prezintă metode de educație nonformală utilizate de rețeaua de cluburi IMPACT inițiată de Fundația Noi Orizonturi și coordonată în Oradea de Asociația Filantropia Oradea.

 

OPORTUNITĂȚI DUPĂ FILANIZAREA CURSULUI

  • posibilitatea colaborării cu rețeaua de cluburi Impact din Oradea, în calitate de lider de club

 

ALTE DETALII ȘI ÎNSCRIERI

pentru alte detalii și înscrieri, vă rugăm să citiți

FIȘA DE CURS (click pe text)

Parohii active

Filantropia in parohii

Preoti capelani în spitale

Preoți capelani în penitenciare și armată

Programe

Centru de resurse al Filantropiei Oradea

Programul de sprijinire al copilului si al familiei

Programul de sprijinire al persoanelor cu dizabilitati

Programul de integrare comunitara a rromilor

Programul de educatie si tineret

Programul de volutariat si initiativa

Programul de mercenat si sponsorizare

Proiecte in derulare

Formare Trainică Pentru Parteneriat Social

Newsletter